יום שני, 14 בנובמבר 2011

ד"ר עדי דוידסון - מהן הסיבות להחלטה על ניתוח קיסרי

בעשור האחרון עלה אחוז הניתחים הקיסריים והגיע עד ל- 25% מכלל הלידות. הסיבה העיקרית לאחוז הגבוה, הוא הרצון להגדיל את הבטיחות לאם ולילוד, אך לא תמיד ניתוח הוא הפתרון הנכון ויש להפעיל שיקול דעת. לאחרונה ישנה ירידה מבורכת באחוז הנשים המבקשות ניתוח קיסרי ללא סיבה וטוב שכך, כי עדיין לידה רגילה במקרים המתאימים עדיפה על פני ניתוח.


לפניכם 9 סיבות נפוצות ביותר לניתוח קיסרי. חלק מהסיבות אינן מוחלטות. מצורפים קישורים לפוסטים קודמים המראים באילו מקרים יש תחליף לניתוח קיסרי והוא אינו הכרחי.

ניתוח קיסרי - תמונה

ניתוח קיסרי - תרשים

הסיבות העיקריות לביצוע ניתוח קיסרי הקשורות ביולדת:

  • לידה שלא מתקדמת

במידה ותהליך הלידה איננו מתקדם כמצופה, גם אם החל על ידי זירוז לידה וגם באופן עצמאי, יש לבצע ניתוח קיסרי.

במצב בו השליה חוסמת את צוואר הרחם ולא ניתן לבצע לידה וגינלית כסדרה, האופציה היחידה היא ביצוע של ניתוח קיסרי. כמובן שיש לקחת בחשבון שגם במידה וישנו מצב של שליית פתח או קרובה לכך, אין שום חובה שהמצב ישאר כך עד ללידה עצמה. נשים אשר מאובחנת אצלן שליית פתח, ילדו בדרך כלל, לפי המלצת הרופא, בניתוח קיסרי לפני סוף השבוע ה-37, בכדי למנוע אפשרות של כניסה לצירים ותהליך לידה אשר עשויים גם לגרום לדימום.

לקריאת הפוסט במלואו - רופא מנתח קיסרי

תגובה 1:

  1. אין ספק שלידה רגילה עדיפה, אך חשוב לזכור שלניתוח קיסרי יש עוד כמה וכמה יתרונות על פני לידה טבעית.הסיכוי לרשלנות רפואית לידה באמצעות ניתוח קיסרי לאו דווקא גדולה יותר, וגם סיכוי הסתבכות הניתוח למיטב ידעתי לא גדולים יותר מסיכויי הסתבכות לידה טבעית.

    השבמחק